1. W jaki sposób mogę dokonać płatności za bilet?
Dostępne są dwie formy płatności - kartą lub szybkim przelewem z konta bankowego. Finalizacja zamówienia odbywa się na bezpiecznych stronach serwisu Dotpay. Należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na kolejnych stronach.
2. Jak wygląda schemat transakcji za pośrednictwem Dotpay?
Po wybraniu rodzaju biletu, wybraniu formy płatności (płatność kartą lub "szybkim przelewem") i złożeniu zamówienia, Klient jest przekierowany automatycznie na zabezpieczoną stronę serwera Dotpay. Po wpisaniu i sprawdzeniu niezbędnych dla dokonania płatności danych należy nacisnąć przycisk "Zapłać". Po zautoryzowaniu płatności, co może potrwać kilkanaście sekund, otrzymuje informację o wyniku autoryzacji. Dodatkowym potwierdzeniem jest e-mail od serwisu Dotpay informujący o potwierdzeniu lub odrzuceniu dokonanej płatności.
3. Jakimi kartami płatniczymi mogę zapłacić?
W Dotpay można dokonać płatności kartami: Visa, Visa Elektron, MasterCard, Maestro, American Express, JCB, Diners Club International, wydawanymi przez banki. Możliwość zapłaty przy pomocy takiej karty jest zależna od oferty konkretnego banku. Informację tę należy zweryfikować u źródła, tj. w banku, który wydał kartę.
4. Jakimi przelewami elektronicznymi mogę płacić?
W Dotpay można dokonać płatności za pomocą usługi płatności szybkim przelewem z dowolnego banku dostarczającego usługę tego typu. Lista banków jest dostępna podczas wyboru formy płatności na stronach serwisu internetowej sprzedaży biletów.
5. Czy mogę zrezygnować z zakupu, jeśli dokonałem już płatności za bilet?
Zasady zwrotu zakupionych biletów określa Regulamin Jaworznickiej Karty Miejskiej. Bilet (wyłącznie 30- lub 90-dniowy) można anulować w Centrum Obsługi Klienta najpóźniej do 5-tego dnia licząc od daty początku jego obowiązywania. Przy zwrocie biletu potrąca się opłatę manipulacyjną, w wysokości 20% jego wartości.
6. Jaką mam gwarancję, że nikt niepowołany nie pozna numeru mojej karty płatniczej?
Dane o transakcji przesyłane są szyfrowanym połączeniem bezpośrednio do centrum autoryzacji kart płatniczych. Nikt niepowołany nie może ich poznać. Nie mają do nich dostępu ani pracownicy Dotpay, ani serwisu internetowej sprzedaży biletów. Centrum autoryzacji kart płatniczych wydaje jedynie potwierdzenie, że zadeklarowana płatność może być dokonana. Serwis internetowej sprzedaży biletów otrzymuje tę informację za pośrednictwem Dotpay.
7. Dokonałem płatności szybkim przelewem, następnie kliknąłem na przycisk "Potwierdź" i nic się nie stało. Co robić?
Opisana sytuacja może mieć wiele przyczyn, najczęściej związanych z błędną pracą przeglądarek internetowych. Prosimy o odczekanie kilku minut, a następnie sprawdzenie, czy na wskazany adres e-mail przyszło potwierdzenie wpłaty od Dotpay. Jeżeli w wiadomości jest informacja, że transakcja zakończyła się pozytywnie, oznacza to, że pieniądze zostały przekazane do serwisu internetowej sprzedaży biletów prawidłowo.
8. Dlaczego płacąc kartą muszę czekać nawet kilka godzin na potwierdzenie transakcji, skoro gdy płacę tą samą kartą w sklepie, dokonywana jest ona natychmiast?
Autoryzacja karty podczas dokonywania płatności w trybie on-line odbywa się natychmiast, tak samo podczas zakupów w sklepie lub restauracji. Weryfikowana jest jednak każda transakcja dodatkowo, by zapewnić Tobie i Twoim pieniądzom maksymalne bezpieczeństwo. W transakcji internetowej nie można się podpisać pod rachunkiem lub podać numeru PIN karty, jak to ma miejsce podczas normalnych zakupów.
9. Otrzymałem potwierdzenie dokonania płatności od Dotpay. Czy to oznacza, że moje zamówienie zostało przyjęte do realizacji?
Nie. Potwierdzenie takie oznacza jedynie pobranie pieniędzy przez pośrednika płatności, czyli Dotpay. Właściwym potwierdzeniem przyjęcia zamówienia jest e-mail otrzymany z serwisu internetowej sprzedaży biletów, informujący o pozytywnym zakończeniu transakcji.
10. Otrzymałem potwierdzenie płatności od Dotpay, ale nadal nie mam potwierdzenia o przyjęciu zamówienia przez serwis internetowej sprzedaży biletów. Czy moje zamówienie zostało anulowane?
Jeżeli w przeciągu 40 minut od otrzymania potwierdzenia od Dotpay, nie dotrze do klienta e-mail z serwisu internetowej sprzedaży biletów, należy zgłosić problem do Centrum Obsługi Klienta JKM PKM Sp. z o.o.
11. Co w sytuacji kiedy rozpocznę płatność (w serwisie Dotpay) ale zerwie mi się połączenie internetowe i będę chciał powrócić do płacenia za tę samą transakcję?
W takiej sytuacji zakup należy rozpocząć od początku. Jeśli Klient przystąpi do dokonywania nowego zakupu zanim serwis internetowej sprzedaży biletów anuluje poprzednią transakcję, Klient otrzyma komunikat: "Dokonałeś już zakupu. Obecnie serwis oczekuje na wpływ środków za zakupiony bilet. Nie możesz w tej chwili dokonywać kolejnych zakupów". W takim przypadku, należy poczekać na automatyczne anulowanie transakcji nieopłaconych. Okres po jakim serwis internetowej sprzedaży biletów automatycznie anuluje transakcje nieopłacone wynosi 40 minut.
12. Jak mogę zmienić swój adres email i hasło?
W każdej chwili Klient może zmienić swoje hasło i edytować dane wpisane w formularzu rejestracyjnym. Zmiany można wprowadzić po zalogowaniu w panelu "Edycja Profilu".
13. Czy wydrukowane potwierdzenie zakupu biletu w serwisie internetowej sprzedaży biletów upoważnia do przejazdów?
Nie. Podczas kontroli biletów pasażer powinien okazać kartę, na którą dokonał zakupu biletu okresowego.
14. Kiedy bilet zakupiony w sklepie internetowym zostanie zakodowany na karcie i w jaki sposób kontroler może go sprawdzić?
Kontrolerzy wyposażeni są w specjalne czytniki, posiadające możliwość komunikowania się z bazą danych, w której rejestrowana jest sprzedaż biletów. Podczas pierwszej kontroli bilet zostanie zakodowany przez kontrolera na karcie. Bilet możesz zakodować również samodzielnie w automacie biletowym, stosując się do poleceń na ekranie urządzenia. Z przyczyn technicznych kodowanie biletu na karcie możliwe jest najwcześniej po godzinie od otrzymania potwierdzenia wpłaty ze sklepu internetowego.
15. Kupiłem bilet w sklepie internetowym, ale w kasowniku wyświetla się komunikat "brak biletu okresowego". Dlaczego?
Dopiero po zakodowaniu biletu przez kontrolera lub w automacie biletowym blet zakupiony przez internet jest rozpoznawany przez kasowniki.
16. Czy można posługiwać się biletem, zanim zostanie on zakodowany?
Tak. Bilet jest ważny w terminie określonym przy jego zakupie i uprawnia do przejazdu autobusem od momentu otrzymania przez kupującego potwierdzenia przyjęcia płatności przez Dotpay. Fakt fizycznego kodowania biletu na karcie podczas kontroli lub w automacie biletowym nie ma znaczenia dla jego ważności.
17. Mój numer karty jest nieczytelny. Jak mogę go pozyskać?
W tym celu należy zwrócić się do Centrum Obsługi Klienta. Numer Karty można również odczytać w automatach biletowych zainstalowanych w wybranych autobusach (numer wyświetli się po włożeniu Karty do kieszeni czytnika) oraz z paragonów potwierdzających zakup biletów w stacjonarnych punktach sprzedaży i biletomatach.
18. Do czego służą kieszenie przy zakupie biletu?
W kieszeniach przechowywane są informacje o biletach. Na karcie można posiadać jednocześnie zakodowane dwa ważne bilety (ważne w danej chwili lub takie, których termin ważności jeszcze się nie rozpoczął). Przed zakupem biletu należy wskazać, do której kieszeni ma zostać zakodowany bilet - w tym celu należy wybrać pustą kieszeń lub kieszeń, w której znajduje się nieważny bilet. Wskazanie kieszeni, w której znajduje się ważny bilet umożliwia przedłużenie terminu jego obowiązywania.
19. Bezpieczeństwo zakupów
Dotpay to najbezpieczniejszy system obsługi płatności online. Stosowanie najnowszych technologii i rygorystycznych procedur sprawia, że Dotpay jest uznawany za najlepszy serwis obsługujący transakcje płatnicze sklepów internetowych, firm, jak i płatności między osobami fizycznymi. Poniżej znajduje się krótki opis stosowanych w serwisie zabezpieczeń.
Certyfikat bezpieczeństwa Thawte
THAWTE to lider w sprzedaży certyfikatów wykorzystujących najnowocześniejsze szyfry bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia 256 bitowe szyfrowanie danych poprzez przeglądarki internetowe. Złamanie 256 bitowego klucza zajęłoby kilka miliardów lat. System Dotpay spełnia najsurowsze, bankowe wymagania dotyczące bezpieczeństwa.
Transakcje dokonywane są przy użyciu bezpiecznego protokołu połączenia SSL (Secure Socket Layer) z użyciem certyfikatu cyfrowego gwarantującego bezpieczeństwo danych.
Dane dotyczące kart płatniczych i "szybkich przelewów" przekazywane są bezpośrednio do serwera autoryzującego. Tam następuje uwierzytelnienie transakcji. System gwarantuje całkowite bezpieczeństwo transakcji internetowych.
Certyfikat SSL
SSL jest protokołem sieciowym używanym do bezpiecznych połączeń internetowych. SSL realizuje szyfrowanie, uwierzytelnienie serwera i zapewnienia integralność oraz poufność przesyłanych informacji. W momencie nawiązania połączenia z bezpieczną (stosującą protokół SSL) stroną WWW, następuje ustalenie algorytmów oraz kluczy szyfrujących, stosowanych następnie przy przekazywaniu danych między przeglądarką a serwerem WWW. Protokół SSL jest główną metodą zapewniającą bezpieczeństwo w transakcjach finansowych.