-
Bilety przez Internet!
Kupuj bilety komunikacji
miejskiej przez Internet

Warszawa, Wrocław, Bydgoszcz, Jaworzno
Kupuj bilety komunikacji
miejskiej przez Internet

Warszawa, Wrocław, Bydgoszcz, Jaworzno
Bilety przez Internet!
Warszawa
Wrocław
Bydgoszcz
Jaworzno
Warszawa 
Wrocław
Bydgoszcz
Jaworzno
Bilety przez Internet!
Bilety komunikacji miejskiej kodowane na kartach miejskich: Warszawska Karta Miejska, URBANCARD - Wrocławska Karta Miejska, Bydgoska Karta Miejska, Karta Biletu Elektronicznego, Jaworznicka Karta Miejska
Bilety komunikacji miejskiej kodowane na kartach miejskich: Warszawska Karta Miejska, URBANCARD - Wrocławska Karta Miejska, Bydgoska Karta Miejska, Karta Biletu Elektronicznego, Jaworznicka Karta Miejska
Bilety przez Internet!
Wygoda i bezpieczeństwo transakcji gwarantowane przez Mennicę Polską SA
Wygoda i bezpieczeństwo transakcji gwarantowane przez Mennicę Polską SA

    FAQ


    Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na pytania najczęściej zadawane przez Klientów odnośnie przebiegu doładowania karty miejskiej przez Internet. Podajemy tu informacje na temat sposobów płatności za internetowe bilety, korzystania z naszego formularza rejestracyjnego oraz bezpieczeństwa zakupów. Mamy nadzieję, że posiadacze Warszawskiej Karty Miejskiej oraz innych biletów okresowych znajdą tu odpowiedzi na wszystkie swoje wątpliwości.


    1. W jaki sposób mogę dokonać płatności za bilet?

    Dostępne są dwie formy płatności - kartą lub szybkim przelewem z konta bankowego. Finalizacja zamówienia odbywa się na bezpiecznych stronach serwisu Dotpay. Należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na kolejnych stronach.


    2.
    Jak wygląda schemat transakcji za pośrednictwem Dotpay?

    Po wybraniu rodzaju  biletu, wybraniu formy płatności (płatność kartą lub "szybkim przelewem") i złożeniu zamówienia, Klient jest przekierowany automatycznie na zabezpieczoną stronę serwera Dotpay. Po wpisaniu i sprawdzeniu niezbędnych dla dokonania płatności danych należy nacisnąć przycisk "Zapłać". Po zautoryzowaniu płatności, co może potrwać kilkanaście sekund, otrzymuje informację o wyniku autoryzacji. Dodatkowym potwierdzeniem jest e-mail od serwisu Dotpay informujący o potwierdzeniu lub odrzuceniu dokonanej płatności.


    3.
    Jakimi kartami płatniczymi mogę zapłacić?

    W Dotpay można dokonać płatności kartami: Visa, Visa Elektron, MasterCard, Maestro, American Express, JCB, Diners Club International, wydawanymi przez banki. Możliwość zapłaty przy pomocy takiej karty jest zależna od oferty konkretnego banku. Informację tę należy zweryfikować u źródła, tj. w banku, który wydał kartę.


    4.
    Jakimi przelewami elektronicznymi mogę płacić?

    W Dotpay można dokonać płatności za pomocą usługi płatności szybkim przelewem z dowolnego banku dostarczającego usługę tego typu. Lista banków jest dostępna podczas wyboru formy płatności na stronach serwisu internetowej sprzedaży biletów.


    5.
    Czy mogę zrezygnować z zakupu, jeśli dokonałem już płatności za bilet?

    Nie ma możliwości anulowania opłaconego już zamówienia, ani zwrotu pieniędzy za nie.


    6.
    Jaką mam gwarancję, że nikt niepowołany nie pozna numeru mojej karty płatniczej?

    Dane o transakcji przesyłane są szyfrowanym połączeniem bezpośrednio do centrum autoryzacji kart płatniczych. Nikt niepowołany nie może ich poznać. Nie mają do nich dostępu ani pracownicy Dotpay, ani serwisu internetowej sprzedaży biletów. Centrum autoryzacji kart płatniczych wydaje jedynie potwierdzenie, że zadeklarowana płatność może być dokonana. Serwis internetowej sprzedaży biletów otrzymuje tę informację za pośrednictwem Dotpay.


    7.
    Dokonałem płatności szybkim przelewem, następnie kliknąłem na przycisk "Potwierdź" i nic się nie stało. Co robić?

    Opisana sytuacja może mieć wiele przyczyn, najczęściej związanych z błędną pracą przeglądarek internetowych. Prosimy o odczekanie kilku minut, a następnie sprawdzenie, czy na wskazany adres e-mail przyszło potwierdzenie wpłaty od Dotpay. Jeżeli w wiadomości jest informacja, że transakcja zakończyła się pozytywnie, oznacza to, że pieniądze zostały przekazane do serwisu internetowej sprzedaży biletów prawidłowo.


    8.
    Dlaczego płacąc kartą muszę czekać nawet kilka godzin na potwierdzenie transakcji, skoro gdy płacę tą samą kartą w sklepie, dokonywana jest ona natychmiast?

    Autoryzacja karty podczas dokonywania płatności w trybie on-line odbywa się natychmiast, tak samo podczas zakupów w sklepie lub restauracji. Weryfikowana jest  jednak każda transakcja dodatkowo, by zapewnić Tobie i Twoim pieniądzom maksymalne bezpieczeństwo. W transakcji internetowej nie można się podpisać pod rachunkiem lub podać numeru PIN karty, jak to ma miejsce podczas normalnych zakupów.


    9.
    Otrzymałem potwierdzenie dokonania płatności od Dotpay. Czy to oznacza, że moje zamówienie zostało przyjęte do realizacji?

    Nie. Potwierdzenie takie oznacza jedynie pobranie pieniędzy przez pośrednika płatności, czyli Dotpay. Właściwym potwierdzeniem przyjęcia zamówienia jest e-mail otrzymany z serwisu internetowej sprzedaży biletów, informujący o pozytywnym zakończeniu transakcji.


    10.
    Otrzymałem potwierdzenie płatności od Dotpay, ale nadal nie mam potwierdzenia o przyjęciu zamówienia przez serwis internetowej sprzedaży biletów. Czy moje zamówienie zostało anulowane?

    Jeżeli w przeciągu 40 minut od otrzymania potwierdzenia od Dotpay, nie dotrze do klienta e-mail z serwisu internetowej sprzedaży biletów, należy zgłosić problem do Centrum Obsługi Klienta, stacja metra Świętokrzyska, paw. 100E, tel. 22 656 41 0022 656 41 00.


    11.
    Co w sytuacji kiedy rozpocznę płatność (w serwisie Dotpay) ale zerwie mi się połączenie internetowe i będę chciał powrócić do płacenia za tę samą transakcję?

    W takiej sytuacji zakup należy rozpocząć od początku. Jeśli Klient przystąpi do dokonywania nowego zakupu zanim serwis internetowej sprzedaży biletów anuluje poprzednią transakcję, Klient otrzyma komunikat: "Dokonałeś już zakupu. Obecnie serwis oczekuje na wpływ środków za zakupiony bilet. Nie możesz w tej chwili dokonywać kolejnych zakupów". W takim przypadku, należy poczekać na automatyczne anulowanie transakcji nieopłaconych. Okres po jakim serwis internetowej sprzedaży biletów automatycznie anuluje transakcje nieopłacone wynosi 40 minut.


    12.
    Jak mogę zmienić swój adres email i hasło?

    W każdej chwili Klient może zmienić swoje hasło i edytować dane wpisane w formularzu rejestracyjnym. Zmiany można wprowadzić po zalogowaniu w panelu "Edycja Profilu"


    13.
    Czy po zakupie biletu przez Internet mogę korzystać z autobusów, tramwajów czy innych pojazdów, w których obowiązują bilety ZTM?

    Nie. Zakupiony w serwisie bilet musi zostać zakodowany na karcie zbliżeniowej, którą Klient wskazał podczas zakupu. Kodowanie powinno nastąpić w jednym z Punktów Kodowania. Do przejazdów upoważnia jedynie ważny, czyli aktywowany bilet. Jeżeli bilet był kodowany po raz pierwszy lub po wygaśnięciu okresu ważności poprzedniego biletu, należy go aktywować. Aktywacja może nastąpić podczas kodowania w punkcie lub przez zbliżenie karty do wyznaczonego pola kasownika w pojeździe lub w bramce metra podczas pierwszej podróży środkiem komunikacji miejskiej (od tego momentu zaczyna biec okres ważności biletu).


    14.
    Czy potwierdzenie zakupu biletu w serwisie internetowej sprzedaży biletów upoważnia do przejazdów?

    Nie. Potwierdzenia otrzymane od serwisu, ani wydruk ze strony internetowej nie upoważniają do przejazdów środkami transportu, w których obowiązują bilety ZTM. Do przejazdu upoważnia jedynie zakodowany na karcie zbliżeniowej i aktywny bilet.


    15.
    Dlaczego nie mogę zakodować biletu imiennego na karcie bez zdjęcia?

    Bilety 30- i 90-dniowe imienne, zgodnie z uchwałą Rady m.st. Warszawy, mogą być kodowane wyłącznie na kartach spersonalizowanych, tj. posiadających nadrukowane imię, nazwisko oraz zdjęcie użytkownika. Rolę tej karty pełnią również Elektroniczne Legitymacje Studenckie, Elektroniczne Legitymacje Doktoranckie, Elektroniczne Legitymacje Uczniowskie, Miejska Karta Płatnicza Citibank jak również karty kibica (z którymi zostały zawarte odpowiednie porozumienia). Na karcie spersonalizowanej mogą być zakodowane również bilety na okaziciela.


    16.
    Bezpieczeństwo zakupów

    Dotpay to najbezpieczniejszy system obsługi płatności online. Stosowanie najnowszych technologii i rygorystycznych procedur sprawia, że Dotpay jest uznawany za najlepszy serwis obsługujący transakcje płatnicze sklepów internetowych, firm, jak i płatności między osobami fizycznymi. Poniżej znajduje się krótki opis stosowanych w serwisie zabezpieczeń.

     

    Certyfikat bezpieczeństwa Thawte

    THAWTE to lider w sprzedaży certyfikatów wykorzystujących najnowocześniejsze szyfry bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia 256 bitowe szyfrowanie danych poprzez przeglądarki internetowe. Złamanie 256 bitowego klucza zajęłoby kilka miliardów lat. System Dotpay spełnia najsurowsze, bankowe wymagania dotyczące bezpieczeństwa.

    Transakcje dokonywane są przy użyciu bezpiecznego protokołu połączenia SSL (Secure Socket Layer) z użyciem certyfikatu cyfrowego gwarantującego bezpieczeństwo danych.

    Dane dotyczące kart płatniczych i "szybkich przelewów" przekazywane są bezpośrednio do serwera autoryzującego. Tam następuje uwierzytelnienie transakcji. System gwarantuje całkowite bezpieczeństwo transakcji internetowych.

     

    Certyfikat SSL

    SSL jest protokołem sieciowym używanym do bezpiecznych połączeń internetowych. SSL realizuje szyfrowanie, uwierzytelnienie serwera i zapewnienia integralność oraz poufność przesyłanych informacji. W momencie nawiązania połączenia z bezpieczną (stosującą protokół SSL) stroną WWW, następuje ustalenie algorytmów oraz kluczy szyfrujących, stosowanych następnie przy przekazywaniu danych między przeglądarką a serwerem WWW. Protokół SSL jest główną metodą zapewniającą bezpieczeństwo w transakcjach finansowych.